SERP (Search Engine Results Page)

« Back to Glossary Index

SERP (Search Engine Results Page) je stránka s výsledkami vyhľadávania, ktorú vyhľadávač (napríklad Google, Bing alebo Yahoo) zobrazí používateľovi po zadaní vyhľadávacieho dotazu. SERP zobrazuje odkazy na relevantné webové stránky, obrázky, videá, novinky a iné formy obsahu, ktoré odpovedajú na používateľov vyhľadávací dopyt.

Typy výsledkov na SERP

  1. Organické výsledky vyhľadávania – sú to neplatené výsledky, ktoré sa zobrazujú na základe algoritmov vyhľadávača a ich relevantnosti k zadanému vyhľadávaciemu dopytu. Webové stránky s najvyššou kvalitou a najlepšou SEO optimalizáciou sa umiestňujú vyššie v organických výsledkoch.
  2. Platené výsledky vyhľadávania (PPC reklamy) – sú to reklamy, ktoré sa zobrazujú nad alebo pod organickými výsledkami. Tieto reklamy sú označené ako „Reklama“ alebo „Sponsored“. Inzerenti platia za každé kliknutie na reklamu (tzv. Pay-Per-Click, PPC).
  3. Featured Snippets (odporúčané úryvky) – tento typ výsledkov sa zobrazuje v hornej časti SERP a poskytuje rýchlu odpoveď na používateľov dopyt. Featured Snippet zobrazuje text, zoznamy, tabuľky alebo obrázky priamo vo výsledkoch a je často nazývaný „pozícia 0“, pretože je umiestnený nad organickými výsledkami.
  4. Knowledge Graph (znalostný graf) – znalostný graf sa zobrazuje napravo na SERP a poskytuje rýchle fakty o dopyte. Často zahŕňa obrázky, kľúčové informácie o osobách, miestach, produktoch, firmách alebo udalostiach, ktoré sú relevantné pre hľadaný výraz.
  5. Google My Business (výsledky miestneho vyhľadávania) – pri miestnych dopytoch (napr. „reštaurácie v okolí“) sa zobrazuje Google My Business karta, ktorá obsahuje mapu a lokálne podniky. Zahŕňa informácie ako otváracie hodiny, hodnotenia, recenzie a vzdialenosť od používateľa.
  6. Obrázky a videá – v rámci SERP môžu byť zobrazené aj obrázky a videá relevantné pre hľadaný výraz, najmä ak ide o vizuálne dopyty.
  7. Súvisiace otázky (People Also Ask) – toto sú otázky, ktoré sa zobrazujú v špeciálnych boxoch v SERP a poskytujú odpovede na podobné alebo súvisiace otázky k dopytu používateľa. Po kliknutí na otázku sa zobrazí krátka odpoveď a zoznam ďalších otázok.
  8. Výsledky nakupovania (Google Shopping) – pri hľadaní produktov sa môžu v hornej časti výsledkov zobraziť reklamy na produkty, vrátane obrázkov, cien a recenzií. Tieto výsledky sú súčasťou služby Google Shopping a umožňujú používateľom rýchlo porovnať produkty.
« Späť na slovník pojmov